Jarmuż właściwości

Jarmuż właściwości są znane już od długiego czasu i bardzo powszechnie doceniane na całym świecie. Również w Polsce jarmuż zyskuje coraz większą popularność i jest coraz chętniej wybierany jako ciekawy dodatek do różnych dań. Również właściwości zdrowotne jarmużu są bardzo szerokie i pomaga on w profilaktyce wielu chorób. Warto zatem wprowadzić to warzywo do swojej diety, gdyż korzyści z jej spożywania mogą być bardzo wysokie. Warto się tym samym zastanowić nad wybraniem takiego dodatku do poszczególnych potraw i wprowadzeniem do swojej diety jarmużu. Prezentujemy najważniejsze właściwości tego warzywa.

Jarmuż właściwości – prawdziwa skarbnica witamin i minerałów

Największa zaleta spożywania jarmużu to fakt, że zawiera on w sobie bardzo wiele zróżnicowanych witamin oraz minerałów i spożywanie go przynosi świetne efekty.

Jarmuż wykazuje między innymi działanie antynowotworowe. W jarmużu można znaleźć bardzo dużo sulforafanu, który zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworów. Chroni przed rakiem prostaty, płuc oraz jelita grubego. Substancja ta wymaga jednak tego, aby jarmuż gotować na parze przez maksymalnie 3-4 minuty. W innej sytuacji sulforafan zostanie wyeliminowany z warzywa i tym samym starci ono właściwości antynowotworowe.

Jarmuż właściwości zawdzięcza także wysokiej zawartości karotenoidy, które także zapobiegają powstawaniu chorób nowotworowych. W tym przypadku zmniejszane jest ryzyko takich nowotworów jak rak jamy ustnej, krtani, przełyku oraz pęcherza moczowego. Karotenoidy w połączeniu z chlorofilem prowadzą do oczyszczania organizmu z toksycznych związków i nie dopuszczają do przedostawania się toksyn do tkanek organizmu.

W jarmużu znajduje się także spora ilość witaminy K, która również wykazuje działanie antynowotworowe. Jest ona w stanie zmniejszać ryzyko takich nowotworów jak: rak piersi, jajnika, okrężnicy, wątroby czy pęcherzyka żółciowego.

Właściwości antynowotworowe nie są jednak jedynymi w jarmużu. Warzywo to wspomaga także układ sercowo-naczyniowy. Zawarty w nim potas sprawia, że wzrasta drożność naczyń krwionośnych, a wapń odpowiada za dostarczanie krwi do wszystkich tkanek w ciele. Dodatkowo minerały te odpowiadają również za utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi i wpływają na ograniczenie zmian miażdżycowych.

Bardzo ważne działanie ma również zawarta w warzywie witamina K, która odpowiada za procesy krzepnięcia krwi i prowadzi do szybszego gojenia się ran.

Jarmuż właściwości zdrowotne wykazuje również dla układu pokarmowego. Przede wszystkim chroni przed wrzodami żołądka i dwunastnicy. Chroni także przed zapaleniem błony śluzowej żołądka.

Jarmuż przyczynia się w znacznym stopniu również do produkcji w organizmie witaminy A. Ta natomiast jest istotna dla zachowania dobrego wzroku.

Warto włączyć do diety jarmuż

Włączenie do swojej diety jarmużu ma zatem jak najbardziej sens i może być bardzo korzystne. To warzywo posiada bowiem bardzo wiele właściwości zdrowotnych i doskonale sprawdza się w ramach profilaktyki. Dodatkowo jest coraz łatwiej dostępne i można je znaleźć w coraz większej liczbie sklepów, które działają na rynku.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *